Zasady diety dash

Szukasz zarówno zdrowego, jak i smacznego sposobu na utratę kilku zbędnych kilogramów, który nie tylko nie będzie miał negatywnego, szalenie wyniszczającego wpływu na twój organizm, jak mają to w zwyczaju popularne diety-cud oraz głodówki? Dobrym rozwiązaniem jest wypróbowanie polecanej przez lekarzy, ekspertów żywieniowych oraz dietetyków dietę dash, która od wielu lat króluje w rankingu najzdrowszych diet amerykańskiego tygodnika U. S. News. Należy pamiętać, że nie jest to dieta typowo odchudzająca, a raczej prozdrowotna – pozwala na obniżenie ciśnienia tętniczego i spadek poziomu cukru. Do utraty tkanki tłuszczowej dochodzi jednak niejako przy okazji.

Dieta dash zasady

Dieta dash nie należy do diet szalenie restrykcyjnych czy niskokalorycznych. Ograniczyć do minimum (bądź zrezygnować całkowicie) należy jedynie z użycia soli. Słodycze jeść można nie częściej niż 5 razy w tygodniu. Ponadto spożywać należy: produkty pełnoziarniste (6-8 porcji dziennie), owoce i warzywa (4-5 porcji), chude wędliny (2-3 porcje), chude mięso (2-3 porcje), orzechy i nasiona (4-5 porcji) oraz tłuszcze, najlepiej roślinne (2-3 porcje).

 

You may also like...